divendres, 2 de setembre del 2011

Ens afegim a la Festa Vicent Andrés Estellés


El dissabte, dia 3 de setembre, celebrem el dia de Vicent Andrés Estellés. Una efemèride que vol recordar l'obra del poeta valencià més destacat de l'època contemporània. Un escriptor que va saber cantar aspectes de la nostra tribu, exaltar-ne valors, recordar autors clàssics, descriure el paisatge i, sobretot, va escriure en la nostra llengua amb una força extraordinària. Just és que el recordem, llegint-lo, cantant-lo -com han fet tants autors i Paco Muñoz, en el cas concret d'aquest poema- o sentint-lo.  
   El sonet 103 d'El gran foc del garbons.


Em posareu entre les mans la creu
o aquell rosari humil, suau, gastat,
d'aquelles hores de tristesa i por,
i ja ninguna amenitat . Després
tancareu el taüt. No vull que em vegen.
A l'hora justa vull que a Burjassot,
a la parròquia on em batejaren,
toquen a mort. M'agradaria, encara,
que alguna dona del meu poble isqués
al carrer, inquirint: 'Què qui s'ha mort?'
I que li donen una breu notícia:
'És el fill del forner, que feia versos'.
Més cultament encara : 'El nét major
de Nadalet.' Poseu-me les ulleres.

Recitació de Paco Muñoz : http://www.letras1.com/paco-munoz/em-posareu-letra.html
I la cançó més coneguda del cantautor:
http://www.youtube.com/watch?v=3YIAoTLTowE


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada